MWOMP

Skargi i wnioski

Instrukcja

w sprawie organizacji, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków w MWOMP

 

  1. Pacjent ma prawo złożyć skargę lub wniosek, jeśli uzna, że jego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób zadowalający.
  2. Skargę lub wniosek może złożyć w imieniu pacjenta inna osoba, w szczególności jego przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny, opiekun faktyczny lub członek rodziny.
  3. Przedmiotem skargi może być w szczególności niewykonanie lub nienależyte wykonanie zadań przez właściwe komórki organizacyjne MWOMP lub ich pracowników oraz naruszenie interesów lub praw pacjenta.
  4. Przedmiotem wniosku może być również propozycja poprawy działania komórek organizacyjnych MWOMP, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności oraz zaspokajanie potrzeb pacjentów.
  5. Skargi i wnioski mogą być składane pisemnie na adres MWOMP: ul. Kolegialna 17, 09-402 Płock, ustnie: Dyrektorowi MWOMP lub Kierownikom Oddziałów w Warszawie i Radomiu, telefonicznie pod numerem: 24 267 84 52 oraz drogą elektroniczną na adres: plock@mwomp.pl
  6. Skargi i wnioski powinny być rozpatrywane z należytą starannością i wnikliwością, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od daty ich złożenia.
  7. Dyrektor MWOMP i Kierownicy Oddziałów przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w wyznaczonych dniach i godzinach, zgodnie z pisemną informacją podaną na tablicach informacyjnych.
  8. W przypadku złożenia skargi lub wniosku w formie ustnej do Oddziału MWOMP, Kierownik Oddziału sporządza w tej sprawie odpowiednią notatkę służbową.
  9. Wszystkie skargi i wnioski kierowane do Oddziałów MWOMP przekazywane są, bez względu na formę ich złożenia do Dyrektora MWOMP oraz ewidencjonowane w Rejestrze skarg i wniosków przez Kierownika Działu Organizacji i Nadzoru MWOMP. Skargi i wnioski przechowuje się oddzielnie od innych spraw w sposób ułatwiający kontrolę przebiegu i terminu ich załatwienia. Wzór Rejestru stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Instrukcji.
  10. Rozstrzygnięcie skargi lub wniosku powinno być poprzedzone rozpatrzeniem wszystkich okoliczności sprawy. W przypadku ustalenia zasadności złożonej skargi lub wniosku Dyrektor MWOMP podejmuje stosowne działania mające na celu wyeliminowanie stwierdzonych uchybień oraz usunięcie przyczyn ich powstania lub wprowadza inne rozwiązania służące usprawnieniu działalności Ośrodka.
  11. Dyrektor MWOMP informuje wnoszącego skargę lub wniosek o sposobie jej załatwienia.
  12. Z-ca Dyrektora ds. Medycyny Pracy MWOMP z siedzibą w Płocku raz w roku dokonuje analizy przyjmowania, rozpatrywania, oraz załatwiania skarg i wniosków i przekazuje ją w formie zestawienia Dyrektorowi MWOMP do dnia 15 stycznia następnego roku. Wzór zestawienia stanowi załącznik nr 2 do niniejszej Instrukcji.

p.o. Dyrektora MWOMP

Agnieszka Sulkowska

Skip to content